نگاهی به سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

نگاهی به سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ بدون نیاز به سرمایه اولیه و تأمین محصول،‌ درآمدهای چندین‌میلیونی برایتان دارد. البته افیلیت مارکتینگ برای آن دسته از دوستانی که صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستند هم کاربردی است. چطور؟

وقتی محصولات فروشگاه اینترنتی شما زیاد است؛ اما می‌خواهید هر چه سریع‌تر و با صرف هزینۀ کمتر محصولاتتان را بفروشید، افیلیت به کمکتان می‌آید. در ادامه این مقاله قرار است در مورد اینکه همکاری در فروش چیست، روش‌های همکاری در فروش و چگونگی کسب درآمد از این سیستم صحبت کنیم.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (در گوگل بازاریابی آشناسازی معنا شده) یعنی شما در ازای فروش محصولات یا خدمات دیگران در سود فروش سهیم می‌شوید. در اصل شما یک واسط فروش هستید که از هر تعداد خرید یک سهم دریافت می‌کنید.

برای توجیه کامل موضوع همکاری در فروش (affiliate marketing) اجازه دهید، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را که همۀ شما آن را می‌شناسید، مثال بزنیم. 

در این فروشگاه اینترنتی هر چیزی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، پیدا می‌شود. حالا فرض کنید، این فروشگاه بزرگ بخواهد در همۀ این محصولات رتبۀ بالای گوگل باشد. انجام این کار، قطعاً صرف هزینه و زمان زیادی برای دیجی کالا می‌تراشد. پس چه‌کار می‌کند؟

دیجی کالا، برای قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل و معرفی همۀ محصولاتش، در کمترین هزینه و زمان، از افراد دیگر، مانند شما استفاده می‌کند. به این شکل که شما یک محصول خاص از دیجی کالا را با کمک روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو یا بازاریابی محتوا، در نتایج بالای گوگل می‌آورید. 

سپس هر مشتری بعد از انتخاب گزینۀ خرید محصول، به سایت دیجی کالا منتقل می‌شود. در نهایت، شما درصدی از مبلغ آن محصول را، به‌عنوان پورسانت دریافت می‌کنید. 

همکار فروش (affiliate marketer) کیست؟

فردی که محصولات یا خدمات برندهای دیگر را در ازای دریافت سود یا پورسانت تبلیغ می‌کند، همکار فروش محصول است. حتماً لزومی ندارد، برای فروشگاه بزرگی مثل دیجی کالا کار کنید؛ هر فروشگاه و کسب و کار متوسط و کوچکی هم می‌تواند برای این کار مناسب باشد. 

به‌علاوه اینکه، حتی با کمک کانال‌ تلگرام و پیج‌ اینستاگرام نیز می‌توانید، در سیستم همکاری در فروش شرکت داشته باشند و از آن کسب درآمد کنید.

چرا همکاری در فروش، فرصت خوبی برای کسب درآمد است؟

در سیستم همکاری در فروش، شما یا صاحب اصلی کسب و کار هستید یا واسطه‌ بین مشتری و فروشنده (بازاریاب). هر طرف ماجرا که باشید، سود می‌برید. چگونه؟ بیایید تا به شما بگوییم. اول راجع به مزیت‌هایی که برای واسطه دارد صحبت می‌کنیم، سپس به مزیت‌هایی که به صاحب کسب و کار می‌رسد، اشاره می‌کنیم.

سیستم همکاری در فروش چه مزایایی برای واسطه‌ها دارد؟

اگر به دنبال کسب درآمد از اینترنت و بدون سرمایه هستید، ایدۀ همکاری در فروش یا بازاریابی اینترنتی با مزیت‌هایی که دارد، گزینۀ بسیار خوبی برای شروع است. ببینیم این مزیت‌ها چه هستند. 

1- افیلیت مارکتینگ، هزینۀ خاصی برایتان ندارد

 

برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به‌جز یک سایت یا اکانت شبکه اجتماعی چیز دیگری نمی‌خواهید. را‌ه‌اندازی یک سایت، با هزینه‌ای کمتر از 500 هزار تومان هم امکان‌پذیر است. شاید بگویید، حتی رایگان هم می‌توان یک سایت را طراحی کرد. 

 به‌علاوه اینکه، چون تأمین ‌محصول، نگهداری آن‌، پشتیبانی و همۀ کارهای دیگر، به عهده صاحب کسب و کار است، شما هزینۀ دیگری نخواهید داشت. 

2- با همکاری در فروش مسئولیت ارائه پشتیبانی ندارید

این مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم همکاری در فروش برای صاحبان وب‌سایت‌ و شبکه اجتماعی است. واسطه‌ها برای پاسخ‌گویی به کاربران، باید راجع به محصولات خود اطلاعات کافی داشته باشند؛ اما در این سیستم وظیفۀ پشتیبانی مشتریان به عهده خود فروشنده اصلی خواهد بود، نه شما!

از طرف دیگر نیازی به استخدام نیرو برای مدیریت سفارش و بسته بندی محصولات نخواهید داشت.

3- افیلیت مارکتینگ به زمان و تخصص زیادی نیاز ندارد

به قول یکی از دوستان، همکاری در فروش یک روش و تمرین عالی برای شروع کسب درآمد از سایت یا فروشگاه اینترنتی است. فقط کافی است در یک زمینه مشخص، محتوای باکیفیت و سئو شده تولید کنید. مثلاً، یک برند آرایشی را برای افیلیت انتخاب کرده‌اید. 

محتوای سایت‌های دیگر را بررسی کنید، سپس خودتان شروع به تولید محتوای بهتر و باکیفیت‌تر کنید. هرچه به رتبه‌های بالاتر گوگل، قرار بگیرید، ورودی و فروشتان بیشتر شده و بالطبع درآمد بالاتری دریافت می‌کنید.

برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به‌جز تولید محتوای بهینه و باکیفیت، تقریباً به مهارت و تخصص دیگری نیاز ندارید. همین‌طور که مشغول انجام کارهای دیگر هستید، با تولید محتوای روزانه یکی دو ساعت، روی سایت کار کنید.

بعد از مدتی خواهید دید که سایتی با محتوا و رتبۀ خوب دارید که فروشندگان حاضرند برای معرفی محصولات و خدماتشان از آن استفاده کنند. 

4- درآمد جانبی خوبی برای خودتان دست و پا می‌کنید

بعد از اینکه مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی زیاد شدند یا در کلمات کلیدی مختلف رتبه خوبی در گوگل گرفتید، وقت استراحت شما می‌رسد. دیگری نیازی نیست که بابت تبلیغات و جذب مخاطب هزینه کنید، مشتریان خودشان شما را پیدا می‌کنند.

حتی زمان کافی پیدا می‌کنید که یک شغل دیگر برای خودتان دست‌وپا کنید یا محصولات خودتان را به فروشگاه اینترنتی اضافه کنید. اما همچنان درآمد جانبی شما از افیلیت مارکتر بودن سر جای خودش باقی می‌ماند.

شاید برایتان جالب باشد

سیستم همکاری در فروش آمازون در سال 2017 تغییرات اساسی به نفع افلیت مارکترها انجام داد. به این صورت که 1 تا 10 درصد سود فروش محصول به تولید کننده و مابقی به بازاریاب می‌رسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست